Każdy
z was będzie oceniany według ściśle określonych kryteriów. Oceniana będzie
wasza praca indywidualna i wkład w osiągnięcia zespołu, jak również
praca całego zespołu i produkt końcowy tej pracy. Przed przystąpieniem do
pracy zapoznajcie się z poniższymi kryteriami wymagań, abyście zwrócili
dostateczną uwagę na jakość wyszukiwanych informacji, zawartość merytoryczną,
szatę graficzną, przejrzystość, pisownię, wkład pracy poszczególnych członków
grupy, a przede wszystkim na sposób rozwiązania przedstawionego w
WebQueście problemu.
Wymagania i ich poziom
|
Minimalny (1 p.)
|
Rozwinięty (2 p.)
|
Zaawansowany (3 p.)
|
Wzorcowy (4 p.)
|
Gromadzenie
danych, ich uporządkowanie oraz zawartość merytoryczna
|
Zebrane wiadomości są niekompletne, nie zostały
uporządkowane
w logiczną całość, źle dobrane, występują błędy merytoryczne, brak wkładu pracy własnej |
Zebrano podstawowe informacje, temat zrealizowano
poprawnie, lecz brakuje szczegółów, zawiera niewielki wkład pracy własnej
|
Zebrano wystarczającą ilość materiałów, który został
uporządkowany
w logiczną całość, temat zrealizowany dobrze, zawiera szczegółowe informacje, zawiera duży wkład pracy własnej |
Zebrane informacje są różnorodne
i znacznie wykraczają poza założone cele, temat wyczerpująco opracowany, zawiera bardzo duży wkład pracy własnej |
Jakość
wykonania prezentacji (czytelność, przejrzystość, szata graficzna, jakość
elementów graficznych, ogólne wrażenie estetyczne, oryginalność)
|
Wykonanie prezentacji nieestetyczne, brak elementów
graficznych, prezentacja mało czytelna, nieznajomość techniki tworzenia
prezentacji
|
Wykonanie prezentacji dość przejrzyste i czytelne,
uboga ilość i jakość grafiki, poprawna forma prezentacji
|
Prezentacja wykonana poprawnie pod względem
graficznym, ciekawa kompozycja prezentacji
|
Prezentacja bardzo dobrze zaprojektowana,
przejrzysta, czytelna, dużo elementów graficznych, informacje przedstawione w
interesujący sposób, wyjątkowa inwencja twórcza
|
Poprawność
obliczeń matematycznych
|
Złe obliczenie powierzchni, objętości
wszystkich piramid, błędne przeliczenie wymiarów piramidy w odpowiedniej
skali, wykonanie modelu piramidy
|
Drobne błędy w obliczeniu powierzchni,
objętości piramid, przeliczenie wymiarów piramidy w odpowiedniej skali i
wykonanie modelu
|
Bezbłędne
obliczenie powierzchni, objętości co najmniej dwóch piramid, bezbłędne
przeliczenie wymiarów piramidy w odpowiedniej skali i wykonanie modelu
|
Bezbłędne
obliczenie powierzchni, objętości wszystkich piramid, bezbłędne przeliczenie
wymiarów piramidy w odpowiedniej skali i wykonanie modelu
|
Sposób
rozwiązania problemu
|
Brak rozwiązania problemu, przedstawione rozwiązanie
nieadekwatne do postawionego zadania
|
Problem rozwiązany częściowo, niepełna i nieprzekonywująca argumentacja
|
Dobra
propozycja rozwiązywania
przedstawionego problemu, dobre
wykorzystanie zaproponowanych narzędzi, przekonywujące argumenty
|
Wzorcowe rozwiązanie przedstawionego problemu,
bardzo dobra argumentacja oraz pełne wykorzystanie zaproponowanych narzędzi
|
Umiejętność
współpracy
w grupie |
Całkowity brak współpracy w grupie, zadania nie są
wykonywane dokładnie
i terminowo |
Mała kolektywność, przeważa praca indywidualna,
kolejne zadania wykonywane są częściowo i nieterminowo
|
Dobra współpraca
w grupie, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich zadań, które są wykonywane dokładnie, lecz nieterminowo |
Doskonała współpraca całej grupy, zadania są
realizowane dokładnie
i terminowo |
Twórczość, pomysłowość
w realizacji zadań i prezentacji |
Praca
nieatrakcyjna, schematyczna, trudna (nudna) w odbiorze, często
niezrozumiała
|
Praca
stworzona na bazie pewnej inspiracji, przejrzysta, nieoryginalna
|
Praca
ciekawa, atrakcyjna, zrozumiała dla odbiorców, autorzy wykazali się
pomysłowością i zaangażowaniem
|
Praca
atrakcyjna, twórcza, oryginalna, przejrzysta i bardzo ciekawa w odbiorze,
autorzy wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem
|