Proces

Rys. nr 3: Ziggurat z Ur
Etap 1. Podzielcie się na trzy grupy, w ramach których będziecie współpracować przez cały okres trwania projektu. Liczebność wszystkich grup powinna być zbliżona do siebie.
 Etap 2. Aby uniknąć bałaganu i nieporozumień członkowie każdej grupy powinni wybrać spośród siebie przedstawiciela, który będzie odpowiedzialny za kontakt z nauczycielem. Warto wyznaczyć również osobę koordynującą pracę wewnątrz zespołu, czyli lidera, dokonującego podziału zadań, ról, etc. 
Każdy zespół ma do wykonania określone zadanie, do którego potrzebne są osoby, które wcielą się w następujące role:
  • kierownik zespołu – będzie koordynował pracą Waszego zespołu, aby czynności się nie dublowały, a zadania były wykonane w terminie;
  • fotograf, filmowiec – będzie fotografował lub filmował różne obiekty, będzie odpowiedzialny za elementy multimedialne w prezentacji;
  • prezenter – odpowiedzialny za stronę językową wszystkich prezentowanych materiałów i publiczne przedstawienie efektów pracy zespołu;
  • informatyk – odpowiedzialny za opracowanie zebranych w internecie informacji i ich wizualne przedstawienie;
  • ekspert - odpowiedzialny za merytoryczną jakość zebranych materiałów i poprawność merytoryczną związaną z daną dziedziną wiedzy.
Pamiętajcie, że w jedną rolę może wcielić się kilka osób. Jeżeli będzie potrzebna jakaś dodatkowa rola, to wyznaczcie osobę do jej wykonania. Pamiętajcie, że realizacja projektu wymaga pracy zespołowej, zatem należy unikać konfliktów, a jeśli się pojawią to należy szukać konsensusu poprzez wspólną grupową dyskusję.
Etap 3: 
Działanie 1 . 
Przede wszystkim musicie wybrać trzy charakterystyczne obszary Ziemi, na których w przeszłości ludzie wybudowali piramidy. Każdą z innego zakątka Ziemi czy też kontynentu: mogą to być piramidy starożytnych Egipcjan (Afryka), piramidy Majów lub Azteków (Ameryka Południowa) czy też piramidy Sumerów na Bliskim Wschodzie (Azja). Wybór należy do Was.
Działanie 2.
Kolejnym krokiem będzie zebranie informacji historycznych na temat omawianych obszarów, związanych z nimi ciekawostek archeologicznych oraz danych liczbowych dotyczących 3 wybranych piramid z każdego obszaru..
Oczekujemy od Was, że każda grupa wykona mapę obrazującej położenie piramid a także drogę jaką należy do nich przebyć z Waszego miejsca zamieszkania. Możecie wykorzystać do tego aplikację Google Maps.
Działanie 3.
Każda grupa powinna wykonać model przynajmniej jednej piramidy w wybranej przez siebie skali. Do zadań możecie wykorzystać fotografie i rysunki.
Działanie 4:
Przed przystąpieniem do opracowania końcowej prezentacji multimedialnej każda grupa powinna zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronach Scholarisa:
 a następnie rozwiązać zadania dostępne na wskazanych portalach:
Dodatkowe zadania warte rozwiązania dostępne są w Źródłach
Działanie 5:
Teraz możecie przystąpić w każdej grupie do stworzenia multimedialnej prezentacji dotyczącej wybranego obszaru na Ziemi z piramidami w formie przewodnika turystycznego zawierającego map, trasy przejazdu oraz wszelkiego rodzaju grafiki, filmiki czy też animacje potwierdzające, że wybudowane w różnych miejscach Ziemi piramidy to efektludzkich zdolności budowlanych i matematycznych.
Podczas ich tworzenia możecie skorzystać z następujących źródeł:

Dodatkowo obejrzyjcie kilka wybranych przez nas lub wyszukanych przez Was filmików na temat piramid: